Betalt ferie?

Det er første gang på mange år at jeg faktisk har så mange uker ferie. I fjor hadde jeg ikke ferie, da jeg flyttet hjem fra New York året før og ikke hadde opparbeidet meg ferie. Det er derfor sinnsykt deilig å faktisk ha fri uten å tenke på at jeg ikke får betalt eller at jeg bruker for mye penger eller noe! Takk Norge for ferieloven!

Vi har vært både i Vilnius noen dager, og i Spania i en uke. Så vurderte vi om vi skulle dra bort i noen dager denne uken da vi har ferie hele uken, men nå har vi endelig bestemt oss for å være hjemme! Vi skal ha Osloferie sammen. Og nå som værmeldingen sier at været skal være fint hele uken, så er jeg glad for denne avgjørelsen.

 

 

Planen denne er uken er derfor å slappe av, slappe av litt mer, og nyte de siste fridagene før det er full jobb og så permisjon i midten av oktober.

Mandag: Vi skal på IKEA og kjøpe kleshengere til både meg og Ella, rullegardin til soverommet vårt, og litt annet smått. Joakim skal ta en golfrunde i dag og jeg skal ta en langtur med Cleo og slappe i sofaen. Jeg har litt vondt i ryggen så må ikke anstrenge meg for mye. Jeg skal også gjeste snapchat kontoen Jovialemammaer, så hvis du vil følge med på dagen vår så legg til kontoen. Jeg skal også skrive en gravidoppdatering til dere som kommer ut senere på dagen. Joakim og jeg skal også ha en liten photoshoot ute med den nye vognen vår, så gled dere til det innlegget kommer. Det kommer i løpet av uken.

Tirsdag: Først skal vi møte en journalist i Østlandets blad som ønsker å skrive en artikkel om oss. Vi skal så en tur på the Well på Kolbotn og være der hele dagen. De har utendørsbasseng og solsenger man kan ligge på, og både mat- og drikkeservering ved solsengen. Det er meldt 28 grader så vi skal utnytte det.

Onsdag: Vi skal på utflukt! Jeg husker da jeg bodde i New York så var en av favoritt tingene mine å gjøre å ta båten til Rockaway Beach eller Fire Island, som var langt unna byen, og det var så deilig å komme seg litt bort. Vi skal derfor ta en rutebåt til enten en av øyene eller til Drøbak. Båtene går fra Aker Brygge og koster det samme som en bussbillett. Jeg leste en artikkel i VG her om dagen og kom på at det kan man jo faktisk gjøre! Så vi skal ta med oss mat, drikke og Cleo, og bare kose oss!

Torsdag: Jeg skal sette meg ned og planlegge to arrangementer den kommende tiden, og skal handle inn til det. Jeg vil ikke avsløre for mye, men jeg deler med dere når det skjer. Så skal jeg møte en venninne på kvelden og nyte en parkdag i Oslo. Hun er også gravid og skal ha baby i slutten av desember, så det blir sikkert mye babysnakk.

 

Resten av helgen har vi ikke planlagt, men det blir nok en velfylt helg. Helgens planer får dere derfor mot slutten av uken.

 

Ønsker dere en strålende mandag ♡

 

signature-fonts



Instagram HER

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg