Dagens visdomsord!

 

God dag ❤️

Jeg håper dere har hatt en fin dag! Jeg har vært litt sliten de siste to dagene og vært plaget med hodepine som jeg tror skyldes graviditeten. Jeg har jo lest at man lettere kan få hodepine hvis man er gravid. Er du sånn som meg som søker opp alle dine symptomer? Og tror plutselig du er døende? Sånn er jeg i hvertfall, og jeg klarer ikke å stoppe meg selv 😂

Jeg tror heldigvis ikke jeg er døende i dag, men jeg må innrømme at jeg har ligget litt ekstra mye på sofaen i dag. Men det er vel lov når man er gravid! Jeg håper bare hodepinen gir seg og jeg kan fortsette svangerskapet uten store problemer.

Hvilke symptomer hadde/har du som gravid? Hvordan er formen din?

 

 

Jeg er nok også litt mer irritabel i dag enn vanlig. Joakim og jeg krangler vanligvis ikke så ofte, men i dag så smalt det. Jeg vil gjerne dele dette med dere så dere ser at det er normalt å krangle og bli venner igjen. Vi ønsker jo å dele både opp- og nedturer med dere og det er nettopp derfor vi takket ja til miniserien Lykkelig gift ved første blikk. Vi er lykkelige selv om vi av og til krangler.

Det hele startet med at jeg ba Joakim gå på polet og kjøpe noen flasker mousserende til 17 mai frokosten vi skal ha. Gjerne cava eller liknende. Joakim kommer hjem med 4 flasker av en eller annen rosé mousserende som han hadde sett vant en test på nettet. Han har aldri smakt den før. Så jeg spør hvorfor han kjøper 4 av den og ikke for eksempel 1 av den og 3 av noe annet, men han svarte med at han ville ha den så da kjøpte han den. I mine ører hørte jeg han si: “Jeg bryr meg ikke om dine ønsker, så lenge jeg får dekket mine behov”.

Vi endte opp med å ha en ganske intens krangel om noe helt annet enn selve cavaen. Etter å ha fått roet oss ned og blitt venner igjen, er vi enige om at krangelen handlet mye mer om at jeg ikke følte Joakim hører på meg, mens han følte jeg kritiserte han. Og vi begge har nok litt rett i det vi følte – jeg kunne jo latt det gå og tenkt at gjestene sikkert blir fornøyde uansett, og han kunne kjøpt det jeg faktisk ba han om å kjøpe. Denne krangelen minner veldig om “votte-episoden” vi hadde på Gålå, hvor det verken handlet om en teit cava flaske eller noen teite votter.

Forholdet vårt er ikke rosenrødt, og vi krangler av og til vi også. Men det vi er gode på, det er å snakke sammen etterpå og lytte til hverandre. Det vesentlige er ikke hvor ofte eller hvordan dere krangler, men hvordan dere reparerer etter krangelen. Det har vi heldigvis lært oss og kommer oss ganske fort videre fra en krangel eller uenighet.

Det var dagens visdomsord! Ønsker deg en riktig fin kveld ❤️

 

signature-fonts



Instagram HER

 

3 kommentarer
    1. I starten av dette svangerskapet så var jeg mye trøtt og lite energi, brakk meg på morgenen som noen ganger førte til oppkast 😛

      Ellers har formen vært kjempe fin hele veien 🙂

      Er nå 35 uker på vei å merker det er tungt for kroppen, hehe.

    2. Hodepine hadde jeg i nesten halve svangerskapet. Og mye kvalme ca uke 8-16. Og så var jeg bare ekstremt sliten og trøtt hele svangerskapet. Den siste tiden ble kroppen min veldig «vannete», og (særlig) beina hovna opp til dobbel størrelse – noe som gjorde at ingen sko jeg eide passet lengre. Ugh, det var slit å være gravid, ass!

      1. Huff det hørtes tungt ut! Jeg har jo bare slitt med hodepine de siste to ukene, men med en kopp kaffe og paracet så blir det heldigvis bedre. Håper bare ikke jeg får flere blodtrykksfall, det kan jo skade baby hvis jeg faller og slår meg ordentlig! Jenta deres er jo så søt ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg