Er det lov å si at man har lyst på vin?

Sommervarmen har slått oss alle. Norge er blitt nye Spania, og uansett hvor mye vi ellers ønsker oss varmere dager resten av året, så klager vi på at gradestokken viser 30+ og vi at vi har tropenetter. Eller rettere sagt, en tropenatt. Jeg er ikke noe bedre selv. Jeg sa til og med til naboen som satt ute og solte seg, som jeg forsåvidt aldri har møtt før, “det er for varmt, er du ikke enig?”. Det må ha klikka for meg, tenkte jeg da jeg sa det. Men neida, naboen var litt enig. Eller han mente at man fint kunne sitte ute i noen timer og så måtte man trekke seg innover og ta en kald øl.

Og det er akkurat det jeg gjorde. Jeg gikk fra bilen etter å ha vært hos svigermor, til senga i kjelleren der det er 18 grader, og opp igjen i stua med en kald øl. MEN! Den er alkoholfri, og det er litt kjipt.

 

Kjolen er fra HM, du kan få den HER

 

Jeg forbinder sommeren med gode drinker, kald øl, og kald hvitvin. Er det lov å si når det er 30 grader ute at man har lyst på vin? Det er første gang i svangerskapet at jeg tenker at jeg har lyst på alkohol. Jeg har lyst til å ha mer energi. Jeg har lyst til å være litt på vift og vingle litt når jeg går (og ikke som en pingvin, for jeg går som en pingvin allerede). Jeg har lyst til å være en del av festen og jeg har lyst til å sitte på et teppe i parken med en sixpack og ikke tenke på konsekvensene. Gjør det meg til en dårlig mamma?

Svaret er nei! Det er lov å ha lyst 😄

Nå skal jeg fortsette å nyte min alkoholfrie øl mens jeg skåler med Joakim som drikker sin alkoholfulle øl. Vi skal på vift i kveld, noen kanskje litt tidligere i seng enn andre.

 

Kos dere i varmen!

 

signature-fonts



Instagram HER

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg