GJESTEINNLEGG FRA JOAKIM: LIVET MED SARA

Om noen få dager så har jeg vært gift i et år og like lenge har jeg også kjent kona mi. Dette er jo helt spøtt å si.

Jeg gikk inn i dette prosjektet for over et år siden for å finne en kjæreste jeg kunne leve et langt og lykkelig liv sammen med. Ikke visste hva jeg hadde sagt ja til, men den dag i dag så anger jeg ikke et sekund. Det har vært en kul reise som har gitt meg noen nedturer, men også maaaange oppturer. Vi har hatt et høyt tempo fra dag en, men mener selv at det er sånn vi liker det.

Jeg har brukt lang tid på å bli kjent med Sara, og hun har sikkert brukt like lang tid. Jeg har vært såpass åpen fra dag 1, noe jeg tror har vært en av suksessene for at vi er der vi er i dag. Det vanskeligste for min del har vært min selvstendighet og egoisme.  Og er fullt klar over det. Jeg har vært ungkar i altfor mange år og gjort alt på min måte. Jeg har styrt mitt eget liv uten involvering fra en kjæreste. Det er jo sikkert en av grunnene til at jeg har vært singel så lenge. Har ikke hatt behov for at noen andre skal være med å styre mitt liv. Alt fra å vaske klær til å planlegge min hverdag. Og ikke minst hva jeg skal bruke pengene mine på. Sara elsker å ha kontroll på hva som skjer fremover, mens jeg tar så vidt en dag om gangen. Hun er veldig økonomisk, mens jeg tenker ikke så mye over hva ting koster. Det har jo bare vært meg å tenke på, så hvorfor skal jeg forandre på det?

Men når det er sagt så har jeg så klart endret meg! Sara har gitt meg så utrolig mye den tiden vi har kjent hverandre. Hun har vist meg hvordan kjærligheten virker. Det å være der for noen og alltid noen å komme hjem til. Hun er kjempeflink til å vise sin interesse for meg. Uansett hva det er så setter hun meg i forsete, alltid først. Hun vil virkelig vite hva jeg mener og føler. Det er derfor jeg elsker Sara mer og mer for hver dag som går. Det er lenge siden jeg har følt det jeg føler nå.

Og nå nærmer det seg en annen hverdag hvor et annet menneske kommer til verden som kommer til å kreve 100% oppmerksomhet. Jeg gleder meg så utrolig mye til Ella kommer. Tenk at jeg skal bli pappa. Dette har vært en av mine store drømmer over lang tid, og endelig går den i oppfyllelse. Jeg er langt ifra klar for papparollen, men det tror jeg kommer etterhvert. Jeg tviler ikke på at jeg blir en bra pappa, men det er fremdeles litt skremmende. Men uansett så er vi to, to selvstendige individer som klarer å leve sammen og gjøre hverandre gode. Så jeg er ikke i tvil en gang at vi blir skikkelige gode foreldre.

Men det viktigste som jeg skal gjøre fremover, selvom Ella er viktigst, er å vise min kjærlighet til kona mi.

Elsker deg 🙂

Joakim

4 kommentarer
    1. Så utrolig fine og sterke ord joakim.
      Dere passer så godt sammen. Fulgte med dere på begge seriene. Og leser bloggen til Sara he he.
      Å du er en super flink handyman. Imponerende med det du har gjordt av oppussing.

      Du har jo 2 brødre og sikkert kompiser som er fedre så er du usikker så er det bare å be om råd.

      Lykke til videre på ferden.

    2. Dere er flotte. Rett og slett.
      Takk for at jeg får ta en liten del i livene deres, og stadig reflektere litt rundt det hverdagslige.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg