Gravidoppdatering fra Torrevieja

God morgen fine dere ❤️

De siste dagene har vært skikkelig late og vi har ikke gjort så mye annet enn å ligge ved bassenget og sole oss. Eller jeg har ligget i skyggen og noen ganger har jeg sneket meg inn på rommet når det har blitt for varmt, for der er det air condition. Beklager at jeg ikke har gitt lyd fra meg, men jeg har trengt å bare slappe ordentlig av og bare være meg.

I forgårs var vi på et sted som heter Rio Safari. Der hadde de løver, tigre, giraffer, papegøyer, flodhester osv. Det var helt sinnsykt varmt og jeg fikk så vondt av dyrene som var der. Det så ikke ut som de hadde det så bra i varmen der de pustet og peset. Men det var en fin opplevelse og jeg tror barna likte å være der. I dag skal vi på stranden og i morgen skal vi på badeland!

I dag er jeg gravid i uke 24 (23+6) hvilket betyr at jeg går inn i ny uke i morgen. Tiden flyr! Nå kan vi snart begynne å telle ned til baby Ella kommer, og vi må begynne å tenke på å kjøpe inn alt vi trenger. Joakim skal som nevnt tidligere gjøre ferdig barnerommet i august, og da må vi virkelig begynne å kjøpe inn ting. Jeg har satt en frist til meg selv at når han blir ferdig med rommet, så MÅ alt kjøpes inn.

Det blir mye å gjøre på jobb til høsten før jeg går ut i permisjon, og jeg kan ikke ha 100 ting hengende over meg i tillegg til å gå inn i september uten å ha blitt ferdig med alt før Ella sin ankomst. I tillegg til at jeg ikke vet hvordan formen min kommer til å være de siste tre månedene. Den har jo vært veldig fin hittil, men alt kan jo snu.

 

 

Termindato: 8. november 2019.

Forandringer på kroppen: Magen har blitt stor! Plutselig vokste den skikkelig og nå er det absolutt INGEN tvil om at jeg er gravid. Baby sparker for harde livet og jeg kjenner at hun har blitt lang og tar mer plass i magen min. For en rar følelse.

Formen min: Jeg har slitt lenge med sure oppstøt og klump i halsen. Nå har det gitt seg igjen, men det har lurt meg før og kommer snikende tilbake når jeg minst venter det. Ellers er formen super. Jeg merker at jeg blir fortere sliten i varmen, men jeg tar alle forholdsregler jeg skal ta og det går bedre enn forventet.

Humøret mitt: Jeg er stort sett i godt humør, men merker at jeg begynner å bli skikkelig utålmodig. Det er så lang ventetid!

Søvn: Jeg sover helt ok på ferie, men gleder meg til å sove i min egen seng.

Vektøkning: Jeg har ikke veid meg på lenge, men jeg merker at ting har blitt tyngre å utføre og at jeg har blitt tyngre. Jeg ser for eksempel ut som en pingvin når jeg skal prøve å løpe, og jeg puster TUNGT når jeg skal ta på meg sokker, haha!

Neste kontroll: Neste kontroll er hos jordmor den 12. august.

Andre tanker: Jeg har kjøpt masse barneklær her i Spania, og vil gjerne vise dere hva jeg har kjøpt når jeg kommer hjem. Det er en fin men rar følelse å handle for noen man aldri har møtt før. Jeg vet jo at baby Ella er i magen min og at hun lever, men det er så rart når jeg ikke vet hvordan hun ser ut eller hvordan hun er. Jeg gleder meg veldig til å møte henne, og håper tiden frem til november går fort ♡

 

signature-fonts



Instagram HER

11 kommentarer
    1. Nyt gravid magen, plutselig er den ikke der lengre og det er veldig rart. Baby Ella er sikkert så nydelig og fin ❤️

    2. Skikkelig artig å følge dere:) Heiet på dere på Gift ved første blikk, og så gikk det bare SÅ bra <3 Kan du fortelle litt om Torrevieja, forresten? Er det deres/din første gang der?

      1. Hei Mia! Så hyggelig å høre 🙂 jeg skal skrive et eget innlegg om spaniaturen når jeg kommer hjem 🙂

    3. Bare et lite tips når det gjelder barneklær i Spania; der er de en størrelse mindre enn hjemme. Så om du kjøper str 56 i Spania tilsvarer det norsk str 50. Så kan være lurt å kjøpe en str større enn du ville kjøpt hjemme 🙂

      1. Tusen takk for tips! Jeg har bare kjøpt klær fra 6 måneder og opp da jeg allerede har så mye til nyfødt ☺️

        1. Lurt! De vokser såå fort 😮 Men da kan du nok bruke spaniaklærne tidligere enn 6 mnd, hehe. Kjøpte selv masse i Spania mens jeg var gravid og det måtte brukes fort, for å si det sånn. Haha 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg