Gravidoppdatering uke 19 (18+6)

God ettermiddag ❤️

Nå har vi endelig vært på ordinær ultralyd og fått sett babyen sprelle rundt i magen. Det er en liten jente og hun er veldig aktiv og koser seg veldig der inne. Jordmor sa at det er akkurat det de ønsker å se på ultralyd, så det er godt å vite at hun har det bra.

Termindato: 8. november 2019

Forandringer på kroppen: Nå har magen begynt å vokse skikkelig! Buksene mine passer ikke lenger og jeg går så og si kun i kjoler. Jeg har bestilt et par mammabukser på nett, håper de passer.

 

 

Formen min: Jeg har vært utrolig sliten de siste dagene, og i går sov jeg bare hele dagen. I dag går det litt bedre, men kjenner det på kroppen at jeg er ekstra sliten om dagen.

Humøret mitt: Fortsatt ganske bra. Jeg trives godt med å være gravid.

Søvn: Jeg sover mer enn vanlig, men sliter med å sovne og våkner veldig tidlig.

Cravings: Ingen akkurat nå.

Vektøkning: Jeg har fått veid meg! Jeg har gått opp ca 5 kilo og følger en naturlig vektkurve for denne tiden i graviditeten.

Neste kontroll: Neste kontroll er hos jordmor den 1. juli.

Andre tanker: Jeg er så utrolig lykkelig for at babyen vår har det bra, og at det er en liten prinsesse! Hun skal få så mye kjærlighet og kos. Jeg har følt meg litt alene de siste dagene i forhold til graviditeten, for jeg tror Joakim fortsatt ikke skjønner helt at han skal bli pappa. Dette har vi snakket om og han skal være litt mer hjelpsom fremover. Jeg er en person som liker å ha alt på stell og planlegge i god tid, så jeg ønsker jo at vi begynner å handle inn litt ting nå, mens Joakim er mer avslappet. Men nå har jeg sagt til han at han får hjelpe meg med å velge ut ting for plutselig kommer baby. Jeg tror uansett det er vanskeligere for menn å forstå at det er en liten baby der når de ikke kjenner det på sin egen kropp.

En annen ting jeg tenker på, er at jeg har foranliggende morkake som demper mye av spark og bevegelse. Så jeg gleder meg til magen/livmoren blir stor nok at den ikke dekkes av morkaken, så jeg kan kjenne liv.

 

 

 

signature-fonts



Instagram HER

6 kommentarer
    1. Hei. Det er så koselig å lese bloggen din. Jeg venter mitt første barn i november,slik som du 🥰 Derfor synes jeg det er ekstra kjekt å følge deg. 🌞🌞🌞🌞

        1. Jeg har termin 27.November 😊 skal på ultralyd nå den 27.Juni ,å da får vi vite kjønn 🌞 Gleder meg sånn!

    2. Hei! Jeg har termin 2 november og venter en litwn prinsesse jeg også!😍
      Jeg har også foranliggende morkake, men jeg har likevel kjent liv siden uke 16 og kunne se dem utenpå magen dagen før ultralyd i uke 18+5 var jeg da. Og min mann kunne også kjenne sparkene da🤗 dette sa jeg til jordmor på ultralyd og på neste kontroll og de var veldig overrasket og sa det var helt fantastisk med tanke på at min morkake lå foran, men nå er min lille jente ekstremt aktiv hele tiden også hadde jeg ingen fett på magen fra før av, er ganske tynn, så kan være derfor jeg kjente det så tidelig også😊 så det går Ann å kjenne det tidelig selvom! Nå er jeg uke 21+2 og får ikke sove om natten siden hun spenner så mye og så hardt🙈

      1. Gratulerer såå mye!! Så gøy med en liten prinsesse <3 Og så gøy at du har kjent liv så lenge. Jeg er så glad jeg kjenner liv nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg