Gravidoppdatering uke 27 (26+6)

I morgen går jeg inn i ny uke. Jeg er i dag på dag 188, og om tre dager er det kun 3 måneder igjen til termin. I dag veier også baby Ella ett kilo! En stor milepæl!

 

Termindato: 8. november 2019.

Forandringer på kroppen: Jeg merker at jeg har blitt ganske tung, og magen min har vokst mye de siste par ukene.

Formen min: Jeg blir veldig fort sliten og andpusten, og har perioder hvor jeg plutselig mister all energi og føler meg nesten lammet. Jeg vil tro det er blodsukkeret som synker. Ryggen har også begynt å gjøre vondt etter å ha vært på jobb en hel dag eller gått mye i løpet av en dag. Jeg håper og tror likevel at det ikke blir verre. Puppene har vokst enda mer og jeg har fått strekkmerker på de, men det plager meg ikke.

Humøret mitt: Jeg er som regel i veldig godt humør. Jeg merket hormonene en del da vi var i bryllup i helgen og det var emosjonelt.

Søvn: Jeg sover relativt greit. Våkner tidlig og sliter med å sovne igjen.

Cravings: Ikke noe særlig cravings og jeg har til og med mindre lyst på godteri og potetgull enn før.

 

Kjolen er kjøpt på Floyd

 

Vektøkning: Jeg merker at jeg har lagt på meg en del i det siste. Det er tungt å gå og jeg blir andpusten av den minste ting.

Neste kontroll: Neste kontroll er hos jordmor den 12. august.

Andre tanker: Jeg har vært glad i Joakim siden vi ble sammen, men jeg har fått så mye gode og varme følelser for han i det siste. Det høres helt klisjé ut, men han stiller alltid opp og er der for meg når jeg trenger han. Han går frivillig tur med Cleo når han ser at jeg ikke orker, og han hjelper meg med alt jeg trenger hjelp med uten å klage eller si et pip. Jeg er heldig som har fått han inn i livet mitt, og gleder meg til vi blir en liten familie ♡

 

signature-fonts



Instagram HER

4 kommentarer
    1. Jeg fikk masse strekkmerker på puppene, men ingen på magen. Det hadde jeg aldri sett for meg på forhånd, så ble skikkelig overraska. Synes heller ikke det gjør noe. Kroppen lager baby, så da blir det gjerne sånn 👶🏻❤️ Heller noe å være stolt av 🤰🤱

      Synes du virker så sunn og fornuftig, så gøy å følge deg 🙂

      1. Nei, jeg har heller ikke fått noen på magen enda! Det kan jo hende det kommer. Men helt enig med deg – vi lager jo barn og sånt må man bare være stolt over 🥰 tusen takk for fine ord ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg