GRAVIDOPPDATERING UKE 29 (28+6)

God morgen, fine! Planen var egentlig å oppdatere dere angående svangerskapet fra uke til uke, men jeg merker at det skjer lite mellom hver uke. Så da tenker jeg at det holder med annenhver uke, eller hva tenker dere?

Termindato: 8. november 2019.

Dager igjen av svangerskapet: 81

Kjønn: Fortsatt en liten prinsesse.

Forandringer på kroppen: Magen vokser litt hver dag, men ikke så mye at jeg ser veldig stor forskjell fra uke til uke. Den har sett ganske lik ut i et par uker nå, men tror jo og håper at baby vokser litt hver dag.

Liv i magen: Åh nå er det så mye liv i magen! Lille gullet er virkelig aktiv, og det er til alle døgnets tider. Jeg kjenner likevel et fast mønster. Hun er våken super tidlig på morgenen, i 14-tiden og igjen fra rundt 18 og til jeg legger meg. Det er den mest fantastiske følelsen, og nå som vi også kan se at magen beveger seg for hvert spark, gjør det det enda mer virkelig. Det bor virkelig en liten huleboer i magen min, som jeg gleder meg enormt til å møte!

Formen min: Har til tider vondt i venstre side av bekkenet, men det pleier å gå over ved bevegelse.

Humøret mitt: Bortsett fra at jeg sover dårlig så er jeg i relativt godt humør.

Søvn: Jeg har begynt å slite med søvnen. Jeg har et venstreben som gjør vondt til tider. Det føles som en nerve som er i klem. I tillegg har jeg ofte vondt i spiserøret, og spesielt om natten. Jeg prøver å ta både piller og lovehearts, men det er dessverre vedvarende og forstyrrer nattesøvnen.

Cravings: Ikke noe særlig cravings. Jeg klarer ikke å spise så mye da maten presses veldig fort opp i halsen.

Vektøkning: Til nå har jeg gått opp litt over 11kg. Sunn vektoppgang og fornøyd med det!

Innkjøp: Forrige uke bestilte jeg hjem litt forskjellige. Jeg skal dele innkjøpene i eget innlegg, gleder meg til å vise dere!

Neste kontroll: Neste kontroll er hos jordmor den 11. september.

Andre tanker: Joakim har vært en helt i det siste. Jeg har jo uttrykt at jeg ønsket at barnerommet skulle bli klart før september så vi kunne begynne å handle inn ting og innrede, men han blir ferdig med det denne uken. Jeg er så imponert!! En annen ting jeg tenker på nå, er resultatet på glukosebelastningstesten jeg tok forrige fredag. Jordmor sa at hun ringer meg hvis det er bekymring, og hører jeg ingenting kunne jeg glede meg til svangerskapskontroll hos henne den 11. september. Jeg skulle gjerne visst svaret før, så mulig jeg ringer henne uansett om noen dager.

 

signature-fonts



Instagram HER Snapchat HER

8 kommentarer
    1. Så gøy! Vi er nesten akkurat like langt på vei! Jeg har termin 6 november og skal ha en liten prins. Jeg sliter foreløpig med forsiden av bekkenet og halsbrann/sure oppstøt. jeg tok glukosebelastning dagen før deg og fikk svar dagen etterpå! Den var heldigvis helt normal 🙂 lykke til♥️ Gøy å følge deg når vi så og si er på dagen like langt😄

      1. Så moro! Gratulerer så mye med en liten prins i magen. Jeg satser på et normalt resultat på testen jeg også ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg