GRAVIDOPPDATERING UKE 31 (30+0)

God tirsdag, fine dere!

I dag er jeg uthvilt og kjenner at jeg har så mye energi, det er så deilig! I dag er jeg altså i uke 30+0 og det er kun 7 uker til baby Ella ikke er prematur lenger. Det er så godt å tenke på at hun mest sannsynlig vil være helt utvokst når hun blir født, og at hvis hun mot formodning skulle komme nå så vil hun klare seg!

 

 

Termindato: 8. november 2019.

Dager igjen av svangerskapet: 73

Kjønn: Fortsatt en liten prinsesse.

Forandringer på kroppen: Magen vokser ikke så mye lenger, men tipper den plutselig vil vokse seg ordentlig stor om noen uker.

Liv i magen: Jeg tror baby Ella har snudd seg og ligger med ryggen mot magen min, så jeg kjenner ikke like harde bevegelser lenger. Jeg kjenner dog nok bevegelser til at jeg ikke er bekymret.

Søvn: Dere husker jeg sa at jeg slet veldig med spiserøret og sure oppstøt? Jeg fikk Somac av legen min, og det funker som gull! Nå merker jeg nesten ikke noe til det. Jeg må sjeldent på do om natten også, så jeg sover ganske bra.

Cravings: Fortsatt ingen spesielle cravings. Men gleder meg til jeg kan drikke normal mengde kaffe igjen.

Vektøkning: Til nå har jeg gått opp kanskje 12-13 kg. Sunn vektoppgang og fornøyd med det!

Innkjøp: Sprinkelseng, brystpumpe, vognvotter, litt salver, termometer, etc.

Neste kontroll: Neste kontroll er hos jordmor den 11. september.

Andre tanker: Barnerommet er straks klart! Vi gleder oss masse til å få det siste på plass. Joakim har jobbet hardt med det! Dessuten er det så godt å være i form og orke å gjøre ting. Jeg føler faktisk at jeg har mer energi nå enn jeg hadde i både 2. og 3. trimester. Er det vanlig?

 

signature-fonts



Instagram HER Snapchat HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg