GRAVIDOPPDATERING UKE 36 (35+0)

Åj som tiden flyr! Nå er det bare litt over fem uker til termin, og om du er gravid som meg så kjenner du deg sikkert litt utålmodig og har veldig lyst til å møte og bli kjent med lille nurket du har i magen. Jeg er i hvert fall utrolig spent på å se hvem det er jeg bærer på og hvordan person hun er!

Termindato: 8. november 2019.

Dager igjen av svangerskapet: 38 dager.

Kjønn: Jente.

Navn på baby: Ella.

Størrelse på baby: Baby er cirka 43 centimeter langt og veier rundt 2600 gram.

Forandringer på kroppen: Magen har ikke vokst så mye de siste par ukene, og puppene har holdt seg stabile siden de vokste i de første tre månedene. Så det er deilig. Jeg håper ikke de vokser noe særlig mer.

Liv i magen: Det er mye liv i magen! Jeg merker at det er trangt der inne, og nå kan jeg til og med kjenne konturene av kroppsdeler. Helt fascinerende! Jeg kjente også hikking for første gang denne uken. Det var veldig rart!

Formen min: Jeg har begynt å bli tung og i dag er første gangen jeg ville ta heisen istedenfor å ta trappa.

Søvn: Jeg sover godt annenhver natt.

Cravings: Ingen store cravings denne uken.

Vektøkning: Jeg veide meg hos legen i forrige uke og da hadde jeg ikke gått opp noe mer enn sist jeg veide meg. Jeg er ikke bekymret for det i det hele tatt, da jeg trygg på at baby har det bra.

Innkjøp: Nå har vi nesten alt på plass, både av barneutstyr og til barnerommet! Det er så deilig å være ferdig så vi nå bare kan slappe av og nyte tiden fremover.

Neste kontroll: Hos jordmor 7.oktober. Da skal vi sjekke hvordan baby ligger (jeg er sikker på at hun fortsatt ligger med hodet ned slik hun gjorde hos legen i forrige uke), og så skal vi høre på hjertelyd, og sjekke blodtrykk og urin. Vi skal også snakke om fødsel og tiden etter fødsel, med hjemmebesøk av jordmor og helsesykepleier.

Andre tanker: 99 prosent av barn som fødes i uke 35, vil overleve. Jeg ønsker likevel at hun skal holde seg inne i minst to uker til, så hun ikke er prematur når hun kommer. Vi gleder oss enormt til å få møte henne! Formen min er heldigvis fortsatt veldig bra, og jeg er oppegående og orker mye. Likevel gleder jeg meg til å gå 100% ut i permisjon om ca to uker. Sove lenge, ligge på sofaen, og bare slappe av.



Instagram HER – Snapchat HER

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg