Hvordan foregikk matchingen?

Hei alle sammen!

Jeg meldte meg som sagt på Gift ved første blikk for å finne kjærligheten. Og jammen gjorde jeg det! Joakim er en helt fantastisk fyr som jeg er veldig glad for å ha blitt matchet med ❤️

Men hvordan foregikk egentlig matchingen?

Etter å ha vært på det første møtet (casting) med de to søte jentene, så skulle jeg møte ekspertene. Den første jeg møtte, og som jeg ble helt blown away av, var sosialantropologen Lene Pettersen. Dette var hennes første sesong i Gift ved første blikk, og jobben hennes var å dra hjem til kandidater og bli kjent med dem og hjemmene deres. Lene var hos meg i 3 timer og vi snakket om alt mellom himmel og jord, familie, venner, oppvekst og kultur. Vi ble med andre ord veldig godt kjent.

Neste ekspert jeg fikk møte var psykologen Catrin. Her gikk jeg igjennom et dybdeintervju og vi snakket vi om familie og oppvekst, og hva slags mann jeg trenger. Etterhvert fikk jeg også tilsendt flere personlighetstester som jeg måtte ta. I tillegg hadde vi en dag hvor vi fikk møte resten av ekspertene; atferdsbiologen Jens og psykologen Per-Magnus.

Jens lot oss lukte på t-skjorter som gutta hadde brukt i to netter. Hvis vi syntes en t-skjorte luktet attraktivt, så betød det at kroppen vår var klar for å lage barn med den personen. Vi lukter oss nemlig frem til «riktig» immunforsvar uten at vi er bevisst det selv, og hvis kvinnen er tiltrukket av lukten til mannen, så vil han automatisk være tiltrukket av lukten hennes.

 

Image may contain: 2 people, including Sara Jansson Ishqair, people smiling
Fra selve matchingen!

 

Under dagen tok vi også en IQ test, vi hadde en gruppeoppgave som handlet om hvordan vi samarbeider med andre, og vi fikk tid med Per-Magnus til å gå igjennom personlighetstestene vi hadde tatt på forhånd.

Her forklarer Jens (atferdsbiologen) litt nærmere om t-skjorte testen og hvordan han jobbet:

 

 

Ekspertene tenker etter “like barn leker best” prinsippet og de ønsket å finne par som samtidig kunne utfylle hverandre, og vi skal ikke legge skjul på at jeg og Joakim har mange likheter. Jeg kommer tilbake til våre likheter og forskjeller i et eget innlegg 😀

Dette var en veldig fin dag og jeg husker jeg gikk derfra med en god følelse. Nå var det bare å vente og se om de fant en match til meg. Det var en spennende og veldig nervepirrende tid!

 

signature-fonts



Instagram HER

12 kommentarer
    1. Hei😊 så utrolig morsomt at du har begynt å blogge, er ikke mange jeg leser, men denne skal jeg følge.
      Håper du legger ut litt bilder av ‘tibbelusken’ din også, vi er i samme tibbegruppe på fb😊
      Lykke til med alt❤️

      1. Så hyggelig å høre at du vil følge bloggen 🙂 Cleo er en del av familien så skal nok legge ut noen bilder av han! Ha en fin dag ❤️

    2. Så fint at du blogger! Har fulgt med på gift ved første blikk og nå Lykkelig gift 😄 Masse lykke til med baby <3

    3. Jeg har ikke fulgt med noen blogger, men deg skal jeg jammen følge. Dere to er ett flott par. Ønsker dere begge lykke til med svangerskapet.

    4. For et flott par dere er… Jeg slumpet bare tilfeldig innom Gift ved første blikk, men måtte bare fortsette å se da dere er så søte sammen.
      Lykke til med svangerskapet❤️nyt tiden, plutselig er de store. Mine tvillinggutter er russ i år…

    5. Hei dere begge 2 😊 må bare få si at eg syns dere to e heilt fantastiske mennesker , ett herligt par , mine favoritter 👌😊digge dt

    6. Jeg syns det er så utrolig tøft av deg at du meldte deg på og ikke minst at det gikk så bra mellom deg og Joakim 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg