Jeg har gruet meg til denne mandagen….

I dag er første dagen på jobb etter tre ukers ferie. Det er litt rart å være tilbake, men samtidig er jeg en person som liker rutiner og struktur, så det blir godt å stå opp til samme tid hver dag igjen og gjøre noe fornuftig ut av dagene. Første dagen etter ferien var for meg også første dagen jeg kunne tillate meg selv å telle ned til lille baby kommer. Det er litt under 3 måneder til jeg skal i permisjon, og jeg håper virkelig disse 3 månedene går fort. Det begynner å merkes godt på både kropp og sinn at jeg skal bli mamma for første gang om ikke lenge, og jeg begynner å bli ordentlig utålmodig.

For meg, så symboliserer denne mandagen ikke bare en ny dag, men en uke og en ny måned. I dag var derfor den perfekte muligheten til å gi meg selv en klapp på skulderen. Jeg har gruet meg litt til å starte på denne mandagen, men det viser seg at jeg har gruet meg unødvendig og at det ikke var så ille likevel å stille vekkerklokken på 6.20, og det var slettes ikke ille å komme seg avgårde og dra på kontoret. Jeg har mye å se frem til i tiden fremover, så jeg må bli bedre på å nyte tiden jeg har med bare Joakim nå før baby plutselig kommer.

 

 

Jeg har derfor gjort et par tiltak for å gjøre denne dagen litt bedre:

Jeg startet med en påminnelse til meg selv om mine mål, ambisjoner og personen jeg ønsker å være. Jeg har funnet ut at det noen ganger er viktig å minne meg selv på hva det er jeg vil og hvordan jeg skal oppnå det, og det er jo å gjøre en god jobb og og bidra til et godt arbeidsmiljø slik at mine kollegaer trives.

Jeg har bestemt meg for at denne dagen ikke skal være en forlengelse av ferien, ved at jeg starter rolig eller låser meg fast i feriemodus. I dag er dagen for å være effektiv og gjøre noe produktivt ut av dagen. Så jeg har allerede fått gjort masse på jobb, og det skal jeg fortsette med. Jeg skal heller ikke legge meg på sofaen når jeg kommer hjem, men komme meg ut i sola og nyte den fine dagen! Plutselig er sommeren over.

Det viktigste jeg har gjort i dag er kanskje å være takknemlig for det jeg har. Jeg har en god jobb som jeg stort sett trives i, jeg har en fantastisk mann, og akkurat nå har jeg gode venner på besøk som ikke trenger å høre på sytingen min. Jeg har merket at jo mer jeg låser meg i dumme tanker om alt som kan gå galt, jo vanskeligere er det å komme seg ut av den vonde sirkelen. Men jo mer bevisst jeg er på de dumme tankene, jo enklere opplever jeg det er å skyve de unna.

 

Hva gjør du for å få en fin start på uken?

 

signature-fonts



Instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg