KJÆRLIGHETSLIVET MITT FØR JOAKIM

God lillelørdag, fine dere!

Jeg fikk for en liten stund siden et spørsmål fra en leser om jeg kunne fortelle litt om kjærlighetslivet mitt før Joakim. Jeg har tenkt mye på dette, og bestemt meg for å skrive litt om det, selv om jeg kanskje kommer til å dele litt for mye.

Kjærlighetslivet mitt før Joakim var tøft og vanskelig. Jeg har i alle år vært ganske usikker på meg selv. Jeg har hatt en vanskelig barndom, og jeg har slitt med å stole på gutter.

Min største utfordring i forhold til Joakim har vært at jeg ubevisst har lett etter feil hos han, for å bevise for meg selv at han ikke kommer til å være der for meg når jeg trenger han. Dette er ikke et nytt fenomen for meg og jeg har gjort det i alle tidligere forhold. Jeg har opplevd mye vondt i livet og jeg har trengt en mann som stiller opp for meg og tåler meg på både mine gode og dårlige dager. Problemet mitt er at jeg ikke har innsett selv at det er det jeg har gjort, så jeg har ikke gitt noen en sjanse. Når det har blitt tøft så har jeg gått.

Jeg har, før Joakim, blitt veldig betatt av en person og blitt forelsket i tanken på å ha en kjæreste, men så fort jeg har funnet alle mulige feil så har jeg avsluttet det og gått videre som om ingenting har skjedd. Eller at jeg har blitt så betatt og nesten virket litt desperat, og skremt bort den jeg har datet.

 

 

Jeg har hatt behov for å føle trygghet og å føle at jeg aldri vil bli forlatt, men jeg har ikke jobbet med meg selv nok for å komme dit i et forhold. Jeg har også til tider oppført meg ganske dårlig og gått til angrep for ingen åpenbar grunn. Dette har jeg selvfølgelig jobbet mye med, og jeg har fått hjelp av psykolog til å koble sammen to og to og gå i dybden om hvorfor det skjer for å kunne gjøre noe med det.

Kjærlighetslivet mitt før Joakim har derfor vært turbulent og vanskelig. Jeg har datet noen her og der, og hatt noen kjærester i løpet av årene. Men jeg har aldri følt at jeg har kunnet stole på de og jeg har derfor kranglet en del med dem. Og jeg innser jo nå at det i hovedsak har vært min feil, for jeg har ikke jobbet med meg selv.

Jeg vil derfor tørre å påstå at hadde det ikke vært for Gift ved første blikk og all den hjelpen vi og jeg har fått av psykolog så hadde ikke Joakim og jeg vært der vi er i dag. Jeg har lært at man må starte innenfra og at de aller fleste krangler bunner i noe mye dypere og større enn det man krangler om, og uten tydelig kommunikasjon og åpenhet så funker ikke forholdet.

 

signature-fonts



Instagram HER

8 kommentarer
    1. Det er som og lese om meg selv det der!
      Jeg har lett etter feil jeg også, bare for og “bevise” for meg selv at jeg hadde rett når jeg tenkte at de ikke kom til og være der for alltid. Nå har jeg funnet en som jeg tror kommer til og være der, på gode og dårlige dager, men jeg er fortsatt så usikker og redd.

      1. Jeg tenker at det er viktig å gi han en reell sjanse før du bestemmer deg for noen ting. Ikke vær redd. Om det ikke skulle fungere så lærer du av det. ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg