Oppskrift: Lakseform

God kveld ❤️

Det er ingen hemmelighet at jeg er glad i mat. Jeg føler at jeg har et ganske balansert kosthold, men særlig nå under graviditeten har jeg kost meg litt ekstra mye og spist litt mer sjokolade og potetgull en vanlig.

Jeg er også veldig glad i grønnsaker så i dag skal jeg dele med dere en god og enkel oppskrift, som så og si lager seg selv i ovnen.

 

Lakseform

4 porsjoner

400 gram laksefilet

5 stk potet

3 stk gulrot

1 pastinakk

1 stk kålrot

3 dl fløte

1 stk rød chilipepper

1 ts salt

1 ts pepper

1 ts chiliflak (jeg bruker chili explosion krydder)

 

 

Fremgangsmåte:

1. Varm ovnen til 220  °C.

2. Skrell grønnsaker og skjær dem i tynne skiver. Kok grønnsakene til de er myke, ca 6-8  minutter.

3. Legg alle grønnsaker i en ildfast form.

4. Tilsett fløten og bland alt sammen med skivet rød chilipepper.

5. Legg laksestykkene på toppen, strø over salt, pepper og chiliflak.

6. Sett formen i ovnen og stek i 10 minutter.

 

 

Voila! Du har en nydelig og sunn hverdagsrett du kan nyte!

 

signature-fonts



Instagram HER

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg