OPPSKRIFT: PANNESTEKT LAKS MED GRØNNSAKER OG SOPPSAUS

 

Denne retten skulle jeg egentlig lage forrige torsdag, men Joakim dro på jobbfest og jeg hadde ikke noe særlig matlyst, så da sparte jeg den til i dag isteden. Det er en enkel og veldig god fiskerett!

 

Ingredienser (til to sultne voksne):

4 laksefilet

1 Toro soppsaus base

3 dl fløte

1 boks hermetisk sopp

3 gulrøtter

6 poteter

Krydder til laksen (laksen vi kjøpte hadde allerede sitronpepper på seg, men jeg bruker ekstra salt og pepper, chili explosion, kummin og sitronpepper)

Smør

 

Fremgangsmåte:

Skrell gulrøtter og poteter. Kutt gulrøttene i like store skiver. Kok opp vann med salt til potetene, og legg potetene oppi. Disse skal koke i ca 30 minutter (kjenn etter når de begynner å bli myke).

Varm opp smør i pannen, og legg på laksen med skinnsiden ned. Strø over krydder. Stek laksen med skinnsiden ned i 3 minutter, og snu den deretter og stek den på andre siden i 3 minutter.

Tilbered sausen etter anvisning på pakken. Jeg bruker litt mer kremfløte og mindre vann enn det som står på pakken, da jeg liker den litt tykkere.

  Smørdamp gulrøttene: kok opp litt vann og en klatt smør, legg i gulrøttene, legg på lokket og la de dampe i 3-4 minutter.

 

Voila! Håper det smaker!

Ukens matplan- og handel kommer i morgen!

 

signature-fonts



Instagram HER Snapchat HER

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg