SPØRSMÅL OG SVAR, DEL 2

Hvordan tror du Joakim blir som pappa? Han ser jo så utrolig snill ut! Vil lille prinsessa deres tvinna han rundt lillefingeren, tror du?

Jeg tror Joakim blir en fantastisk pappa. Han kommer til å bli oppmerksom og vie all sin tid og energi til babyen vår og meg. Han kommer til å være tilstede og hjelpe til med det kan han hjelpe til med. Når Ella blir eldre er jeg sikker på at hun kommer til å bli en pappadalt, for han kommer til å skjemme henne veldig bort.

Har du kjøpt alt du trenger til babyen nå?

Nei, har fortsatt ikke kjøpt alt vi trenger. Men nå er vi snart i mål!

Merker du noen forandringer på hår og hud mens du er gravid?

Jeg har fått litt flere kviser enn vanlig, på alle mulige steder, men ellers har jeg ikke merket noen store forandringer.

Skal du ha epidural?

Jeg er åpen for det hvis vi har tid for det og alt går som det skal.

Er det annerledes med den intime delen av forholdet nå som du er gravid?

Ja, det vil jeg si. Jeg var litt usikker på om jeg skulle svare på dette spørsmålet, men det er viktig å være åpen og ærlig og jeg tror det er mye vanligere enn man tror. Det er dager hvor jeg absolutt ikke har lyst til å være intim, og det er dager hvor Joakim ikke vil. Dette er helt normalt og har både med dagsform, hormoner osv. Vi synes også det er veldig rart å være intime når vi vet at babyens hode er så nærme, om jeg kan si det sånn?

Hva er din favoritt kroppsdel nå i graviditeten?

Det må være magen. Jeg har alltid hatt litt komplekser for magen min, men nå som jeg er gravid og vet jeg bærer på verdens fineste ting så synes jeg den er kjempe fin.

Hva verdsetter du mest med å være gravid?

Å føle meg så privilegert til å kunne bære frem et barn.

Har du noen gang tvilt på om det kommer til å funke mellom deg og Joakim?

Nei, jeg har aldri tvilt på om Joakim og jeg kommer til å funke sammen. Vi har, som alle andre par, hatt våre nedturer, men vi har jobbet oss igjennom dem og har det bedre enn noen gang.

Hvordan bevarer du og Joakim gnisten i dårlige og gode perioder?

Vi ler mye og bruker mye humor i hverdagen. Vi passer også alltid på å spørre om hvordan vi har hatt det på jobb, og om det er noe den andre trenger.

Skal dere ha barnedåp?

Ingen av oss er noe særlige religiøse, så vi skal ikke ha barnedåp. Vi skal derimot ha navnefest.

Hva skjedde med vognen du opprinnelig hadde kjøpt på Finn?

Den har jeg fortsatt. Jeg var så heldig og fikk en ekstravogn som jeg kan bruke til for eksempel barnehage osv.

Kan du legge ut oppskrifter på bloggen?

Ja, jeg skal prøve å legge ut minst en oppskrift i uken.

Du stråler! Pleier du å vokse eller barbere deg til vanlig? Hvordan var brasiliansk?

Tusen takk! Jeg pleier å barbere meg til vanlig. Brasiliansk var vondt, men det gikk fort og var verdt det.

Hvorfor er ikke Joakim på insta? Og har dere bestemt navn?

Joakim er på insta! Legg han til på bolla2405. Babyen vår skal hete Ella.

Hva gruer og gleder du deg til med fødsel og barsel?

Jeg gruer meg mest til den første tiden etterpå. Jeg har aldri holdt et nyfødt barn, og jeg vet svært lite om hvordan det er å ta vare på en nyfødt. Så jeg gruer meg til å se hvordan jeg blir som nybakt mamma i en helt ukjent rolle. Jeg gleder meg mest til å møte babyen vår. Jeg har gått og ventet på dette så lenge, og er så spent på å se hvordan hun ser ut!



Instagram HER Snapchat HER

1 kommentar
    1. Så fint at dere skal ha navnefest😍 tror ikke det er mange nok som vet om den muligheten, men vi hadde det for vesla på 7 mnd og det var bare hyggelig og kos, uten at vi måtte stresse med kirka 😉 anbefales, både med og uten den offisielle seremonien!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg