Spørsmål og svar

God morgen ❤️

Jeg har fått en del spørsmål som jeg gjerne vil svare på! Jeg synes det er så hyggelig at dere er så nysgjerrige på meg/oss 🙂

 

Hvordan går det med deg?

Det går veldig bra med meg, tusen takk som spør 🙂

Kommer det en ny sesong av Lykkelig gift ved første blikk?

Vi vet ikke enda om det kommer en ny sesong, men vi håper jo selvfølgelig det.

Har dere tenkt på navn til den lille prinsessen?

Vi har tenkt på mange navn, og har bestemt oss for et. Vi har bestemt oss for navnet Ella, men det er jo ikke 100% sikkert at det er en Ella som kommer ut. Hvis det ikke er en Ella så velger vi navn da 🙂

Har du og Joakim samme etternavn?

Vi har akkurat byttet etternavn, og nå heter vi Jansson Mäkiperä.

 

 

Har du noen eksamenstips?

Pust med magen og stress ned! Pass på å gå igjennom all pensum til eksamen, trenger ikke å gå så nøye gjennom alt, men så lenge du har en idé om hvert tema er det bra. Sånn i tilfelle det kommer noe på eksamen som du ikke kan så godt så kan du i hvertfall skrive ned noe.

Favorittdrink å bestille på byen?

Mojito og margarita.

Hva er favorittmaten din?

Det må bli asiatisk mat, eller pasta!

 

 

Er du allergisk mot noe?

Jeg har pollenallergi, og dessverre også kryssallergi av pollen. Jeg reagerer på eple, pære, kirsebær og det meste av steinfrukt.

Kan du strikke?

Jeg er helt elendig på å strikke..

Har du noen hobbyer?

Jeg ELSKER å reise!

Hva er det fineste stedet du noensinne har vært?

Det fineste stedet jeg noensinne har vært må være Key West. Key West er en by i Florida Keys i Florida i USA. Det er en 4-timers kjøretur fra Miami. Det er så vakkert der og så fredelig.

Måtte dere betale for bryllupet og ringene selv? Kunne dere bestemme mye selv?

Vi måtte ikke betale for noen ting selv. Produksjonsselskapet dekket alle kostnader i forhold til bryllupet. Vi kunne bestemme mye selv hvis vi ønsket, men jeg lot de ta seg av all pynting osv i bryllupet selv, så valgte jeg kjole og smykker osv selv.

Kan du fortelle mer om opplegget rundt filmingen og opptakene?

Det starter med at vi filmer hver for oss (før bryllupet) i et par uker, hvor vi har flere intervjuer så de kan lage et portrett av oss. Vi filmer ting som vi gjør ellers i livet, slik at seeren kan få et bilde av hvem vi er. Etter bryllupet filmer vi 4-5 dager i uken etter jobb i 5 uker. Det er ganske slitsomt og du blir ganske lei kameraet til slutt.

Hvordan er Cleo med andre hunder?

Cleo er snill med de fleste andre hunder. Han er litt redd store hannhunder, så når vi møter dem så knurrer han og bjeffer litt, men pleier å gi seg ganske fort når han skjønner at de ikke er farlige.

Kunne du tenkt deg en hund til?

Jeg kunne ikke tenkt meg en hund til. Det holder med Cleo. Men jeg skal derimot alltid ha hund.

 

 

Hvor gammel er Cleo?

Cleo blir 4 år den 12. juli.

Er du spent på hvordan Cleo vil bli når han møter babyen?

Jeg er veldig spent på hvordan Cleo er rundt babyen! Da jeg adopterte han var han et år gammel, og hadde vokst opp med barn. Så han er veldig rolig og tålmodig rundt barn. Jeg tror han vil passe på lille baby og være snill med henne. Ellers sover Cleo for det meste når han er hjemme, så han vil nok bare ligge på teppet sitt og ta livet med ro, selv med en baby i hus.

 

 

Hva har skjedd med Cleo? Har han operert?

Cleo har hatt en del talgskjertler (fettkuler) som har kommet tilbake gang på gang, og så hadde han en godartet svulst i rompa som måtte opereres ut. Så han har operert. Det er noen uker siden og han har det veldig fint nå!

Hva er din guilty pleasure? Er det noe du liker som egentlig er litt sært/flaut?

Min guilty pleasure må være potetgull. Det er flaut hvor glad jeg er i det.. Da mine søsken og jeg var små, ville ikke mamma at vi skulle spise så mye godteri, så vi fikk spise chips i stedet, så jeg tror min forkjærlighet for chips startet allerede i barndommen. Jeg synes også det er veldig artig å se på programmet Pimple Popper. Det er litt sært å like å se på at kviser blir poppet og masse ekkelt kommer ut..

Hvor lenge er det til prinsessa kommer?

Prinsessen vår kommer den 8. november, så om 5 måneder.

Hvordan er det å være gravid?

Jeg liker å være gravid! Jeg har ikke hatt noen store plager og trives godt med at magen blir større. Jeg liker tanken på at jeg har et liv inni meg som jeg skal beskytte og passe på.

Hva er dine tanker om fødselen?

Jeg gleder meg faktisk til fødselen! Fysisk smerte er for meg ikke noe big deal, og jeg tror jeg har ganske høy smerteterskel. Jeg gleder meg til å oppleve noe av det største en kvinne kan oppleve! Jeg håper bare ikke det blir en fødsel som varer i flere dager. Jeg er litt utålmodig og vil møte baby NÅ!

 

Om du lurer på noe mer er det bare å spørre i kommentarfeltet, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan 🙂

 

signature-fonts



Instagram HER

2 kommentarer
    1. Er d begge sitt etternavn? Hvem er hvem sitt opprinlig og har dere samme rekkefølge på etternavnene ? Siden dere har skiftet? Og er Joakim svensk?( kan du fortelle om det)

      1. Vi heter begge nå Jansson Mäkiperä. Jeg hadde Jansson som mellomnavn fra før av, og Joakim Mäkiperä som etternavn, så vi beholdt de to :). Joakim er halvt finsk, derav navnet Mäkiperä. Jeg er også halvt finsk, derav navnet Jansson.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg