The Mäkiperäs at your service

God morgen ❤️

Det er mange grunner til at noen ønsker å bytte etternavn. Enten man ønsker å ta et ekstra familienavn fra mor eller far, eller at man ønsker å ta avstand til familie, eller at man har giftet seg og ønsker å ta navnet til sin ektefelle.

Ofte hvis man ønsker å bytte etternavn for å hete det samme som sin ektefelle, er det kvinnen som gjør det. For min del så er ikke identiteten min knyttet til etternavnet mitt. Identiteten min er knyttet til de valgene jeg har tatt om å være meg selv. Navnet er ikke i og for seg betydelig for hvem jeg er. Det som er betydelig er hvordan jeg er som person og hvordan jeg er mot andre.

 

 

Å bytte etternavn for meg har derfor vært et enkelt valg. Jeg ønsker å hete det samme som min mann og som mine barn. For meg så symboliserer det at vi er en familie. Jeg ønsker å ha den tilknytningen. Samtidig så hadde Joakim et ønske om å ta navnet mitt. Så da ble vi enige om å hete Jansson Mäkiperä. Sara Jansson Mäkiperä og Joakim Jansson Mäkiperä. Og vår lille baby vil bli hetende Ella Jansson Mäkiperä. Det klinger fint i mine ører.

Joakim og jeg har virkelig kommet langt i forholdet vårt på så kort tid. Om 11 dager har vi vært gift i 9 måneder. Vi har den siste måneden jobbet veldig hardt og virkelig fått gode rutiner i hverdagen. Vi er en i liten lykkeboble og gleder oss veldig til tiden fremover med alt som skjer: ferie, bryllup, og baby.

 

signature-fonts



Instagram HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg