Hvordan ble vi enige om hvor vi skulle bo?

God kveld ❤️

I episode 3 av Gift ved første blikk så bestemmer vi oss for hvor vi skal bo, for kun tre dager etter bryllupet så skal vi flytte sammen. Men hvordan bestemte vi oss egentlig for hvor vi skulle bo?

Joakim og jeg tok en avgjørelse allerede dag 1 at vi skulle jobbe, hardt, for å få forholdet vårt til å fungere. Vi så allerede i bryllupet at vi hadde mye å bygge på. Vi skjønte fort hvorfor ekspertene hadde matchet oss, og vi skulle finne ut av om det faktisk fungerte å bli matchet på den måten.

Joakim var først på besøk i leiligheten min på Sofienberg for å se om vi kunne bo der. Dagen etter var jeg i huset hans uten han. Så møttes vi etterpå og var egentlig veldig enige om at det var altfor lite hos meg for to personer, og hos han kunne vi få mye bedre plass, til tross for at jeg måtte flytte på meg såpass “langt”. Det var et ganske enkelt valg.

Catrin Sagen sier veldig fint i episoden: “Å falle for noen er en forhandlingsprosess. Vi forhandler på en måte med vår egen ønskeliste”. Jeg synes hun sier det så fint – at man må forhandle med seg selv ved å se hvilke andre verdier og egenskaper den andre personen kan tilby deg, hvis alt ikke faller under din ønskeliste.

Det var ingen hemmelighet at jeg ikke ønsket å bo på Myrvoll, men jeg så hva det å flytte dit kunne gi meg og med tiden håpet jeg at jeg skulle falle for Joakim. Jeg har vokst opp i Oslo og alltid bodd relativt sentralt. Fra 2015-2018 bodde jeg i Williamsburg i New York, og ble veldig vant til storbylivet. For meg var det derfor en stor omveltning å flytte tilbake til Oslo, og en enda større omveltning å flytte til Myrvoll. Derfor var jeg så “bastant” på at jeg ikke ønsket å bo der, men jeg gjorde som Catrin sa, og forhandlet med meg selv. Joakim og jeg var dog begge enige om at hvis forholdet vårt fungerte, så skulle vi finne oss et felles sted å bo.

De første ukene på Myrvoll var tøffe for meg. Jeg brukte plutselig 1 time til jobb, mot 30 minutter da jeg bodde på Sofienberg. Jeg følte meg veldig isolert og kjente ingen der. Området vi bodde i bestod av familier med småbarn, og det var nytt for meg som hadde bodd i leilighet de siste 10 årene. Etterhvert vente jeg meg til å bo der og klagde mindre for hver dag. Stakkars Joakim som måtte høre på meg hver eneste dag, særlig når toget var forsinket.

Under filmingen til Gift ved første blikk ble vi bedt om å se på hus og leiligheter som vi kunne tenke oss å bo i. Vi tittet litt på finn, og fant utrolig nok drømmeleiligheten. Vi ble begge enige om at det var altfor tidlig å kjøpe sammen, og lot det ligge. I januar følte vi oss mye tryggere på hverandre, og begynte å titte igjen på finn. Tror dere ikke drømmeleiligheten hadde blitt lagt ut igjen?! Vi MÅTTE bare dra på visning! Og fy søren – den var enda finere i virkeligheten. Joakim var veldig klar for å flytte til Grünerløkka med meg og gledet seg til å oppleve bylivet. Han har bodd mesteparten av livet sitt på Kolbotn/Myrvoll, og nå ville han prøve ut noe nytt. Det ene førte til det andre, og vi hadde plutselig kjøpt en rålekker leilighet midt på Løkka! Jeg var helt i ekstase og kunne nesten ikke vente til innflytt i midten av april.

Her er noen bilder av leiligheten fra før vi flyttet inn:

 

 

Nå har vi bodd her i en måned og jeg er så lykkelig! Vi har det så fint sammen her og jeg føler meg som en ny person. Jeg synes det er så deilig å bare kunne gå ut og kjøpe seg en kaffe, eller gå i butikken og ikke kjøre dit. Jeg føler meg så mye friere! Jeg er samtidig veldig glad for at vi kjøpte leilighet før vi fant ut at vi skal ha barn, for jeg tror terskelen for å gå ut med en liten baby er mye lavere på Løkka enn for eksempel på Myrvoll, hvor jeg lett kunne følt meg veldig isolert. Takk, Joakim, for at du var villig til å flytte til Løkka med meg ❤️

Jeg har lovet dere housetour, det kommer veldig veldig snart!

 

signature-fonts



Instagram HER

 

6 kommentarer
    1. “kjendisfrue”. Du har bra ambisjoner, hvem er det som egentlig er kjent? Drar ikke kjensel på noen av dere.

      1. Det er ingen av oss som er kjente, det er kun ment ironisk. Joakim og jeg er kjent fra “Gift ved første blikk” og vår egen serie “Lykkelig gift ved første blikk” som går på TVNorge. Om du hadde sett første episode av Lykkelig gift ved første blikk så hadde forstått spøken med kjendisfrue 🙂

    2. Syns det er superflott at du har laget deg en blogg, og at dere har fått en miniserie etter gift ved første blikk 🙂
      Fulgte med på gift ved første blikk, og synes dere var veldig interessante å følge med på! Måten dere begge har stupt i det uten å tenke/fokusere alt for mye på hva som er skummelt eller hva som kan gå galt så har dere fokusert på alt som kan funke! Også syns jeg det er kjempekult at dere, spesielt du er så himmla ærlig i måten du er under innspilling og her! f.eks pommfriscenen (! :D). Jeg våger iallefall bare å vise at jeg er sikkelig sur og grinete på noen jeg er veldig glad i, og som underbevisstheten vet at kommer til å tåle og stå i det.

      Dere er veldig inspirerende og jeg håper du fortsetter å blogge en god stund til, jeg skal iallefall følge med <3

      1. Hei Hanna! Tusen takk for en veldig fin kommentar ☺️ Setter virkelig stor pris på så mange hyggelige kommentarer <3

    3. Har selv bodd i NYC i 14 år og følte det kom til å bli en vanskelig overgang å flytte tilbake til Norge i 2011 og valgte derfor Oslo.. har ikke angret på det og er enig om at det å finne alt innen gåavstand er det beste. Ønsker dere all lykke med graviditeten, tv-serien og bylivet. 🤞🏻

      1. Hei Anette! Det er utrolig hva det gjør med en å ikke føler seg “avhengig” av bil. Tusen takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg