HVORDAN VISER JEG KJÆRLIGHET?

Menneskene vi er nærmest og tilbringer mye tid med vet vanligvis hva vi føler for dem, men det betyr ikke at de ikke trenger å bli vist at vi elsker dem en gang iblant. Dessverre er det ofte slik at når man kommer inn i rutiner med partneren sin at man ikke alltid er like flinke til å huske på å vise kjærlighet til hverandre, særlig når dagene går i ett og man ikke rekker å tenke seg om to ganger før det allerede er kveld og man skal legge seg.

Kjærlighet handler ikke nødvendigvis om å si “jeg elsker deg” hver dag; det finnes mange andre måter å vise kjærlighet på. Jeg er veldig lite romantisk som person og viser kanskje kjærlighet på en annen måte enn mange andre, men her er i hvert fall noen måter jeg viser kjærlighet til Joakim på, og som jeg tror han setter pris på.

 

Hvis jeg drar på jobb før Joakim så sørger jeg for å alltid gi han et ha det kyss og ønske han en fin dag på jobb.

Uansett hvor trøtt jeg er på kveldene, og om det fortsatt er tidlig, så sitter jeg i stua sammen med Joakim og gjerne sovner der istedenfor i senga, kun for å være i nærheten av han. 

Jeg lager middag oftere enn før fordi jeg vet at Joakim setter pris på det, selv om jeg ikke er noe glad i å lage mat og kommer mest sannsynlig aldri til å bli glad i det.

Selv om jeg forventer at Joakim bidrar med husarbeid, som å tømme oppvaskmaskinen og henge opp klær osv, så sier jeg takk for at han gjør det fordi jeg setter pris på det.

Jeg kjøper inn favorittsjokoladen hans; peanettkubbe når han minst venter det.

Dette punktet har jeg måttet jobbe mye med, men jeg har blitt mye bedre: å vise kjærlighet offentlig, som ved å holde hender, kysse osv. 

Jeg tar imot hjelpen han tilbyr meg selv om jeg vet jeg hadde klart det selv. 

 

Vi har også brukt mye tid i parterapi på å lære oss å lese hverandres signaler og hvordan vi kommuniserer, og å vite hva vi faktisk trenger og hva vi forventer av hverandre. Når du forstår hva kjæresten din egentlig trenger så blir du også en bedre kjæreste!

Jeg anbefaler deg å lese om de fem kjærlighetsspråkene. Et kjærlighetsspråk er måten en person gir og tar imot kjærlighet på. Når du vet hvilket kjærlighetsspråk din partner har og hva han eller hun setter mest pris på, er det mye lettere å forstå hvordan man viser hverandre kjærlighet. De fem kjærlighetsspråkene er anerkjennende ord, tid for hverandre, gaver, tjenester og fysisk nærhet.

 

 

Hvordan viser du kjærlighet?

 



Instagram HERSnapchat HER

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg